Hvad er et webinar?
Et webinar er et interaktivt onlineseminar, som enhver med en internetforbindelse og den nødvendige software kan se over nettet.
Typisk er en vært (eller moderator) forbundet med mindst en programleder, der taler om et emne i et bestemt tidsrum, normalt ikke mere end en time. (Adobe fandt, at den gennemsnitlige deltagers varighed er 54 minutter.)
Webinaret kan omfatte video af præsentersamtaler, lysbilledshows eller andre visuelle elementer.
Præsentationen efterfølges normalt af en Q & A-session, i hvilken periode publikum kan stille spørgsmål.
Hvorfor du skal bruge webinarer ?
En af de største fordele ved webinarer er, at de er placeringsfleksible. Værten kan bo i en del af verden, mens gæsten og publikum deltager i webinaret hvor som helst andre steder i verden.
Dette giver dit publikum en bedre chance for at deltage i et webinar i modsætning til fysisk at deltage i et seminar (eller konference), hvor de er nødt til at booke en flyrejse og reservere et hotelværelse.
Webinarer er også fleksible med hensyn til format. Indholdet i et webinar kan optages og deles eller genbruges i forskellige formater.
Oven på fleksibiliteten, som webinarer tilbyder, har de også styrken til at fange opmærksomheden fra dit publikum.
Webinarer er også ideelle til at tillade tovejskommunikation mellem dig og publikum. Hvis de har et spørgsmål om præsentationen eller det produkt, du viser, kan de spørge dig i realtid, hvilket kan hjælpe med at fjerne hindringer for konvertering.
Webinarer giver også publikum direkte adgang til højttaleren. Da taleren generelt er en autoritetsfigur eller tankeleder, giver dette deltagere hidtil uset adgang, hvilket er både en lokkende grund til at deltage og en måde at opbygge tillid på.
Mens nogle marketingfolk bruger videoer til at underholde, holder kyndige tankeledere webinarer foran et engageret publikum.
På grund af deres indvirkning bliver op til 40 procent af de deltagende webinarer kvalificerede kundeemner. Ikke kun det, men de kan også etablere din autoritet som ekspert i din respektive niche.
Så fantastiske som de er, er webinarer ikke plug-and-play-løsninger, der kan føjes til din marketingmix uden nogen som helst strategi.
Se udvalgte videoer